עדי טל כהן

עדי טל כהן

אני עדי, מנחת קבוצות, אקטיביסטית ישראלית. מאוהבת+2, חיה בין ת"א לירושלים. אוהבת מאוד את הים, מוזיקה, מוזיאונים ועיצוב. לאחרונה התפתח בי רצון עז לשמור על העולם שלנו, ולכן אני עושה מאמצים להמעיט בפסולת ובקניות (פרט ליד שניה).
מה שנותן לי תקווה בימים אלה זה ללוות מנהלי בתי ספר שחולמים על חינוך טוב יותר, ולערוך חתונות.

איך הייתי מתארת את הטקסים שלי:

הטקסים שלי הם קודם כל רגשיים: מעלים קצת צחוק, שמחה, געגוע ועוד.

אני משתדלת לא להכביר במילים, ולכן לרוב משתמשת בציטוטים קצרים משירים (שהזוג בוחר) או כותבת קטע קצר על הזוג וההיכרות שלו באופן משעשע.

אני מכניסה קטעים מהמסורת היהודית רק לפי מה שהזוג רוצה- ולכן החתונות שלי ממוקמות על ציר מחילוניות מאוד למסורתיות מאוד.

יש רק שני דברים קבועים בטקסים שלי, שהזוגות שלי יודעים מראש: הראשון הוא שאני מתעקשת שהאישה תדבר בחתונה, גם אם משפט אחד, כדי לעשות תיקון להשתקת נשים, והשני הוא שהטקס חייב להיות קצר עד בינוני- כלומר לא עולה על 20 דקות, והסיבה לכך היא שמניסיוני, הקהל מאבד קשב אחרי 20 דק', מתחיל לדבר, ונוצר מצב מביך עבור הזוג.

 

למה אני עורכת טקסים בהויה:

מעל הכל אני פריקית של חתונות. אני בוכה סדרתית בחופות של חברים, וצופה הדוקה של חתונמי…

בעומק של הדברים, זה מתקשר לכך שגדלתי במשפחה דתית ומסורתית, וכבר בנעוריי הרגשתי שהכפיה הדתית חונקת אותי, ולכן והתרחקתי מאוד מהיהדות. ככל שהתבגרתי, ולאחר שנולדו לי ילדיי שאלתי את עצמי מה המקום הנכון של היהדות בחיי, ומה הייתי רוצה להעביר לילדיי מהמסורת.

גיליתי שכאשר אני מנתקת את היהדות מההלכה, אני נשארת עם תרבות עשירה, מרגשת, ישראלית מאוד, שחשוב לי ונעים לי לקיים.

בנוסף, אני רואה בעצמי פמיניסטית שיש לה שליחות לתת לנשים מקום שווה בעולם הזה, והחתונה היא רגע מכונן בחיי האישה והזוג.

כנראה שכל אלה ביחד גורמים לי להעריך את ההזדמנות לכתוב ולערוך טקסים לזוגות ישראלים, שרוצים לבחור לעצמם את הטקס, את רמת המסורתיות שלו, ולהינות מטקס שיוויוני שמבטא את הערכים הבסיסיים שלהם.

 

חתונה שזכורה לי במיוחד:

החתונה הראשונה שלי הגיעה אלי דרך חברה, שביקשה שאערוך טקס לידיד שלה שהתאהב באישה סינית ועבר לגור איתה בסין. הוא ביקש להגיע לארץ "לשבור כוס", אבל אף גורם לא הסכים לערוך עבורם את הטקס. אז עוד לא הייתי עורכת טקסים, אבל החלטתי להיעתר לאתגר. נפעמתי מהמעמד ומהאפשרות לתת ליהודי חילוני שעזב את הארץ לקיים את הטקס שלו, ולהבטיח שלא ישכח את ירושלים. השמחה של הזוג והמשפחות מהטקס הצנוע אך מרגש שערכנו הייתה כל כך גדולה, שביקשתי מהויה לקבל אותי לערוך טקסים באופן קבוע. לשמחתי התקבלתי ואני מכורה עד היום לשמחה ולמשמעות.

כמה מילים מהזוגות שלי:

עמית ושהם (מאי 2024)

היה לנו ברור מראש שאנחנו לא מעוניינים להתחתן בחופה עם רב. רצינו ליצור טקס שהוא שלנו, מייצג אותנו ואת מה שאנחנו מאמינים ועם זיקה וקשר לחיים שלנו וליהדות כמו שאנחנו חווים אותה. למשפחה שלנו זה לא היה ברור כמו לנו, אבל אחרי הסברים וגם קצת זמן שעבר הם הבינו וקיבלו את זה. לא ממש סיפרנו להם מה יהיה בטקס ואחרי החתונה הם כלכך התרגשו! בסוף הם הודו לנו שבחרנו ליצור טקס משלנו והבינו את הייחודיות שבזה.

מראש דיברנו בנינו על מה חשוב לנו. אחר כך ישבנו עם עדי והיא הציגה לנו מבנה כללי וכל מני אופציות לשינוי ולאט לאט בנינו את הטקס ובחרנו את מה שאנחנו חושבים שיתאים לנו, עם ייעוץ והכוונה שלה.

(צילום: שוקו מגנטים)

ערן ולינג ממליצים

אנחנו זוג שחי בחו״ל, החלטנו לערוך חתונה יהודית בארץ על מנת לשקף את החיבור שלנו למורשת היהודית וגם על מנת להציג את המסורת היהודית למשפחה של זוגתי. התהליך עם עדי התבצע בחלקו מרחוק (בתקופה שלפני הקורונה!), כשבמהלכו עדי פתחה בפנינו מנעד שלם של תכנים מתוכם עיצבנו ביחד טקס המשקף את הזוגיות שלנו. אני חייב להודות שניגשנו להכנות עם הרבה חששות, אבל מהר מאוד הבנו שעדי לוקחת כל אחת מהבקשות שלנו ברצינות תהומית ושהיא מוכנה לעשות מעל ומעבר על מנת להבטיח שנזכה לחוות טקס מכיל, מכבד ומעורר השראה. תודה עדי שהיית חלק חשוב מיום בלתי נשכח! אגב, אנחנו ממשיכים לקבל מחמאות על הטקס, שנתיים אחרי! במיוחד מהצד הישראלי, מאוד אהבו את התכנים ואת ההכלה התרבותית.

ליאן ולי-אור מספרות

החלטנו להתחתן בהויה כי רצינו טקס אמיתי, שישקף אותנו כבנות אדם וכזוג וייתן ביטוי לדברים שחשובים בעינינו, ערכים של שיוויון וכבוד הדדי, לתת ביטוי לייחודיות שלנו לעומת טקס גנרי דתי ושנוכל להכניס אליו נופך ייחודי לנו. אחרי המלצות פנינו להויה ששידכו בינינו לבין עדי טל כהן המדהימה. נפגשנו איתה בזום להכרות ועוד פעמיים לתכנון הטקס. עדי הבינה אותנו ועזרה לנו לבנות טקס שבאמת מייצג אותנו. היא ערכה את הטקס בצורה מרגשת, ולמדה איך לבצע טקס קשירת ידיים כשרצינו לסגור את הטקס, במקום בשבירת כוס, ביצירה של משהו חדש. מאוד נהנו מהאנרגיות שלה, ההכלה והמקצוענות. לאורך כל המפגשים ובעיקר בטקס עצמו. בסוף הטקס, למשפחות ולאורחים היה חשוב לציין באוזננו כמה התרגשו בטקס וכמה אין דבר זה מובן מאליו, והתקווה שלנו היא שמתישהו (רצוי בקרוב) טקס מרגש כמו שהיה לנו יתקבל בארץ כחתונה חוקית לכל דבר. אנחנו ממליצות בחום לעשות טקס דרך הויה ועם עדי בפרט. הייתה לנו חוויה חיובית ומהנה מאוד!

אין המלצות לעורך הטקסים