טקסי אבלות
הפרידה מאדם קרוב שהלך לעולמו, הינה אחת מהשעות הכואבות ביותר הצפויות לנו בחיינו. בשעה קשה זו הֲוָיָה מציעה לכם ליווי וסיוע בעיצוב ובעריכה של טקס הלְוָיָה, על מנת שפרידתכם מאדם הקרוב לכם תהלום את אמונותיכם והשקפתכם, ותכבד את הדרך שבה בחר הנפטר לחיות את חייו.
במסורת היהודית מתחלקים ימי האבל לארבעה שלבים מוגדרים: מהפטירה ועד הקבורה, ה"שִבְעָה" (שבוע ראשון מיום הקבורה), ה"שלושים" (חדש ראשון מיום הקבורה) ושנת האבל הראשונה (הנהוגה רק במקרה של מות אב או אם). אולם, כל אדם אשר חווה אובדן של אדם אהוב וקרוב, יודע כי תהליך האבלות הוא תהליך ארוך ומתמשך, שאין לו נקודת סיום מובהקת, אך נקודת ההתחלה הברורה שלו הינה טקס הקבורה.
מנהגי הקבורה והדברים הנאמרים בשעת הלויה עברו שינויים במהלך הדורות (למשל, הנחת זרי פרחים היא חידוש מודרני). לכן, אין שום מניעה שלא נתאים את מעמד הפרידה לאורחות חיינו –יתכן שיהיו טקסטים ומנהגים שנרצה לוותר עליהם, ויהיו טקסטים (למשל, מן השירה העברית) שנרצה להוסיף.
במדינת ישראל, הקבורה נתונה בידיהן של אגודות "חברה קדישא" הפועלות ברוח האורתודוכסיה החרדית. בכל אופן, מתוך הכרה ברצונו של ציבור גדל והולך בחברה הישראלית, החש שניהול טקס חיוני כל-כך ומשמעותי כל כך בנוסח אותודוכסי מחמיר אינו הולם ומכבד את אורחות חייו, הוקצו בבתי עלמין שונים בארץ חלקות המיועדות לקבורה אזרחית וכן ניתנה אפשרות לנהל את הטקס שלא על ידי נציגי "חברה קדישא", גם בבתי קברות המנוהלים על ידם.
הֲוָיָה עורכת לוויות בתי קברות המאפשרים זאת, ומציעה נוסח למעמד האזכרה (תום השבעה, שלושים ויום השנה) ברוח יהודית-חילונית, תוך הקפדה רבה כי הטקסים יהיו בעלי חותם אישי, תוכן משמעותי וערכי, ויכבדו את זכר הנפטר ומשפחתו. עורכי ועורכות הטקסים של הֲוָיָה ילוו וינחו אתכם בעיצוב הטקס ובחירת תכניו תוך שילוב בין מנהגי האבלות והטקסטים היהודיים המסורתיים, לבין טקסטים עבריים מגוונים בני הזמן, קטעי מוזיקה, קטעי קריאה אישיים של משפחה וחברים ועוד.
בטקסי האבלות של הֲוָיָה, נשות המשפחה, המודרות מהטקס המסורתי ומהאפשרות לתת במסגרתו ביטוי לכאבן ואבלן, מוזמנות לקחת חלק פעיל ושוויוני בכל שלבי הטקס: מאמירת ה"קדיש" (בנוסח מסורתי או בנוסחים בני זמננו), ועד נשיאת דברי ההספד.